RU
UA
0 (800) 33-61-62
Безкоштовно по Україні
050 407 61 62
За тарифом оператора
B2b портал
Стати дилером

Цей сайт використовує файли cookie для зручнішої роботи користувача. Продовжуючи перегляд сторінок сайту, Ви погоджуєтесь із використанням файлів cookie. Дізнайтеся більше в розділі Політика конфіденційності.

Погоджуюсь

Цей сайт використовує файли cookie для зручнішої роботи користувача. Продовжуючи перегляд сторінок сайту, Ви погоджуєтесь із використанням файлів cookie. Дізнайтеся більше в розділі Політика конфіденційності.

Погоджуюсь
Фільтри
Фільтри
loader

Вентиляція у магазині

У будь-якому просторі, де присутні люди, важливо створити максимально комфортні умови — зі свіжим повітрям та оптимальною температурою. Торговельна нерухомість у цьому плані не є винятком. Якщо в приміщеннях комфортно, клієнти будуть лояльні до вашого бізнесу. Як забезпечити вентиляцію у магазинах? Які вимоги висуваються до повітрообміну у супермаркетах, бутіках та інших торгових приміщеннях? Про це поговоримо далі
Замовити консультацію
2 000+
задоволених клієнтів
1 800
реалізованих об'єктів
100+
одиниць кращого вентиляційного обладнання
Вентиляція у магазині
Система вентиляції супермаркетів

Система вентиляції супермаркетів

Для початку нагадаємо, які функції має виконувати вентиляційна система у будь-якій будівлі, де є люди, у тому числі у супермаркеті.


Перше — це, безумовно, підтримувати рівень CO₂. Вуглекислий газ неминуче накопичується там, де є людина, оскільки кисень ми вдихаємо, а CO₂ видихаємо. Оптимальний рівень вмісту двоокису вуглецю для приміщень, де перебувають люди — не вище 600-800 ppm.


Друга важлива функція вентиляції — підтримувати нормальний вміст вологи. Як надмірно вологе, так і надто сухе повітря шкодить людині. Але в контексті нашої теми важливо згадати, що у багатьох торгових залах супермаркету вологість чи сухість може пошкодити товар. Якщо у наявності на торгових полицях вироби з паперу (канцтовари, книги), тканини (одяг), дерева (меблі), вони перші можуть зіпсуватися.


І, нарешті, ще одне завдання будь-якої системи вентиляції — виведення запахів з приміщення. Тут також у пріоритеті комфорт відвідувачів. Як у продуктових, так і не продуктових магазинах можуть зберігатися товари, які мають певний запах.

Накопичення запахів їжі в супермаркеті – явище неприємне. А ось запахи у господарських магазинах (наприклад, від лакофарбової продукції) можуть бути навіть небезпечними для людини (особливо для персоналу, який перебуває у приміщенні багато годин). До речі, зайва волога, підвищення CO₂ і підвищена температура призводять до виникнення «важкого» застояного повітря з неприємним запахом.


Для того, щоб всі вищезазначені завдання виконувались, вентиляційна система повинна виводити відпрацьоване повітря та подавати свіже в рівних кількостях. Необхідні обсяги повітря (і, як наслідок, потужність вентиляційних установок) розраховуються за кількістю повітря на одну людину на годину або за кратністю повітрообміну. Кратність означає кількість повних оновлень повітря у приміщенні протягом години.


Система може бути реалізована у різний спосіб — все залежатиме від конкретного об'єкта. Для одних випадків проєктувальники порадять комплексну припливно-витяжну установку, яка й виводить повітря та забезпечує приплив. У деяких ситуаціях у супермаркеті краще ставити окреме витяжне та припливне обладнання.

Система вентиляції магазину
Чи вигідна вентиляція у магазинах?

Чи вигідна вентиляція у магазинах?

Почнемо зі зворотного: чи вигідно НЕ встановлювати вентиляцію у магазинах?


Виділимо основні ризики:

  1. Втрата лояльності відвідувачів. Багато клієнтів швидше виберуть вашого конкурента, якщо в його магазині будуть умови, за яких вони не поспішаючи зможуть ознайомитися з товарами в наявності.
  2. Порушення закону. Саме так — будь-яке приміщення для торгівлі має бути обладнане інженерними системами згідно з ДБН (Державними Будівельними Нормами). І недотримання норм за температурою, рівнем вуглекислого газу, вологості в торговому залі виявиться при першій же перевірці.
  3. Репутація поганого роботодавця. Дуже часто зміни у магазинах тривають по 10-12 годин. Але навіть якщо це стандартний восьмигодинний робочий день, пережити його у приміщенні без свіжого повітря буде проблематично. Не дивуйтеся, якщо утримати працівників на такому робочому місці буде складно.
  4. Псування товару. Ми вже зазначали, що на продукцію може впливати підвищена чи знижена вологість повітря.


Підбиваючи підсумки, у торговому приміщенні без вентиляції будуть низькі продажі, а товар може зіпсуватися. Персонал та покупці обходитимуть магазин стороною, а перевірочні інстанції рано чи пізно випишуть штраф.


А тепер поставимо питання по-іншому: якою має бути вентиляція, щоб вона приносила дохід?


Тут є однозначна відповідь: система повинна мати рекуперацію теплата холоду.


Це означає, що припливно-витяжна система не викидає нагріте або охолоджене повітря, а знімає його енергію для нагрівання або охолодження повітряного потоку, що надходить.


В ідеалі, в приміщенні повинна повторно використовуватися також волога відпрацьованого повітря. Завдяки наявності ентальпійного рекуператора це можливо.


Компанія DBUY рекомендує не економити на вентиляції, тим більше у комерції, де кожен квадратний метр площі приносить дохід. Проте ми допоможемо вам підібрати обладнання для будь-якого бюджету та магазину.

Замовте оптимальну систему вентиляції для магазину
Найкраще вентиляційне обладнання, команда професіоналів, індивідуальні проєкти
Замовити консультацію
Замовити консультацію

Норми та стандарти для систем вентиляції торгових приміщень

Про норми вентиляції та кондиціювання магазинів, супермаркетів та інших торгових приміщень можна дізнатися з ДБН В.2.2-23:2009 Будинки та споруди ПІДПРИЄМСТВА ТОРГІВЛІ


Нам цікаві ключові вимоги до проєктування і ми розповімо про них далі.


1. Проєктування вентиляції в будинках, де розташовані торгові підприємства, виконується згідно зі СНиП 2.04.05. Системи кондиціювання проєктуються за завданням на проєктування.

2. У торгових приміщеннях системи вентиляція та кондиціювання виконують гігієнічні вимоги щодо:

  • температури повітря,
  • відносної вологості повітря,
  • руху повітря,
  • кратності повітрообміну,
  • вмісту хімічних речовин у повітрі.

3. Вентиляційні системи супермаркетів та магазинів, розташованих у житлових будинках, проєктують окремо від систем вентиляції самого будинку.

4. Кондиціювання та вентиляцію у меблевих, ювелірних, книжкових, музичних, спортивних магазинах, а також у магазинах техніки розраховують за площею 6 м² на особу. В інших торгових приміщеннях – 5 м² на особу.

Норми та стандарти для систем вентиляції торгових приміщень
Вентсистема у магазині

5. У проєкті припливно-витяжної вентиляції для торгових об'єктів передбачаються однакові обсяги витяжного та припливного повітря.

6. Якщо магазин або супермаркет знаходиться в житловому будинку, шумність вентиляційних систем повинна бути на 5 дБА нижче за норми для нічного періоду в житлових приміщеннях.

7. Якщо торгова зона знаходиться на підземному рівні, в ній обов'язково передбачається наявність примусової припливно-витяжної вентиляції. Повітрообмін для неї визначається за розрахунком, проте не менше 30 кубів повітря на покупця та 60 кубів на працівника.

8. При проєктуванні вентиляції та кондиціонування повітря слід уникати зволоження, яке може спричинити грибок і плісняву.

9. Для залів із продовольчими та непродовольчими товарами системи вентиляції проєктуються окремо.

10. У торговельних зонах, де проводиться продаж побутової хімії, не допускається рециркуляція повітря.

Види систем вентиляції для магазинів та супермаркетів

При підборі обладнання для систем вентиляції враховуються вимоги щодо потужності установок та площі приміщення. Також важливу роль відіграють планування супермаркетів, магазинів та торгових центрів, оскільки, як уже було сказано раніше, для деяких зон потрібно проєктувати окремі системи вентиляції та кондиціювання повітря.


Розглянемо основні варіанти систем вентиляції.


1. Величезні торгово-розважальні центри, супермаркети. 


У 9 із 10 випадків оптимальне рішення для таких проєктів – центральна установка великої потужності, яка забезпечує припливно-витяжну вентиляцію та кондиціювання повітря.


Система може постачати колосальні повітряні маси – понад 40-50 тисяч кубометрів. Цього вистачає, щоби забезпечити свіжим прохолодним повітрям багатотисячну квадратуру ТРЦ або супермаркету.


Розрахунок такої системи вентиляції проводиться за нормами ДБН; системи кондиціювання — по теплонадходженнях.


У чому переваги цих установок?

  • висока продуктивність та енергоефективність;
  • зручне централізоване керування;
  • дешевша вартість реалізації, порівняно із встановленням великої кількості дрібних систем;
  • довкілля не впливає на працездатність пристроїв, тому їх можна ставити на вулиці.


2. Середні та маленькі торгові приміщення.


Залежно від площі, підбирається припливно-витяжна вентиляція та система кондиціювання. Це може одна вентиляційна установка та кондиціонери у кожну зону (канальні, настінні чи касетні).


Вентиляція будь-якого масштабу може бути обладнана системою рекуперації. Без неї в торгових центрах величезна кількість енергії, витрачена на підігрів чи охолодження повітря, викидатиметься на вулицю. У невеликих магазинах ситуація така сама, тому рішення з рекуперацією повітря в будь-якому випадку збереже ваші гроші.

Види систем вентиляції для магазинів та супермаркетів
Встановлення систем вентиляції

Встановлення систем вентиляції

Етапи проєктування та облаштування систем вентиляції в магазині мало відрізняються від того самого процесу у житловому чи промисловому приміщенні.


Обладнання підбирається згідно з вимогами у проєкті.


При монтажних роботах фахівці керуються тим самим проєктом, але також беруть до уваги рекомендації компанії-виробника вентиляційного обладнання.


DBUY не тільки допоможе з проєктом та покупкою якісних вентиляційних установок. Також ми робимо докладні завдання для монтажників, завдяки чому встановлення проходить без складнощів та заминок.


Вентиляція в магазинах — це інженерна система, від якої не можна відмовлятися в жодному разі. Наявність якісної системи вентиляції гарантує, що покупці не уникатимуть вашого торгового об'єкта під час шопінгу.


Вибір вентиляційної системи залежить від квадратури. У великих магазинах часто ставляться потужні установки 2-в-1 — для вентиляції та охолодження. У менших — окремо припливно-витяжне обладнання та кондиціонери. В обох випадках система рекуперації допоможе зберегти енергію та гроші.

Відгуки
Загальна оцінка
0
0 відгуків
5
0%
4
0%
3
0%
2
0%
1
0%