Опалення магазину та супермаркету
Що потрібно врахувати під час планування опалення в магазині
Перед тим як розпочинати проєктування опалювальної системи в магазині, потрібно врахувати кілька важливих факторів, які здатні вплинути на якість та ефективність роботи системи. Відповідно, необхідно розглянути такі пункти:
- Кількість холодо-/теплонадходжень у магазині.
- Кількість присутніх людей, які можуть бути одночасно в приміщенні, а також техніки, що виділяє додаткове тепло.
- Якість ізоляції огороджувальних конструкцій. При правильно підібраних матеріалах теплоізоляції, в приміщенні зберігатиметься тепло, і зменшаться його втрати.
- Можливість регулювання системи. За наявності систем регулювання температури існує можливість налаштування різних температурних режимів для різних зон магазину.
- Безпека системи. Щоб правильно спроєктувати опалення для магазину, необхідно дотримуватися норм, зазначених у ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування». У нормативних документах ви зможете знайти інформацію щодо температури, яку потрібно підтримувати у приміщенні, а також температуру подачі та обратки води у трубопроводах тощо.
Як розрахувати систему опалення для магазину
Розрахунок системи опалення для магазину вимагає врахування різних факторів, таких як площа приміщення, кліматичні умови, утеплення будівлі, потрібна температура та інші параметри. Розглянемо детальні етапи розрахунку системи опалення для магазину:
- Проведення теплотехнічного розрахунку. Розрахунок тепловтрат повинен включати втрати через стіни, дах, підлогу, вікна та вентиляційні отвори.
- Визначення кількості теплонадходжень, такі як виділення тепла від людей та обладнання, наявність сонячної радіації.
- Визначення теплового навантаження. На основі тепловтрат, треба визначити необхідне теплове навантаження для підтримки комфортної температури всередині магазину.
- Вибір обладнання. Залежно від кількості тепловтрат, яку необхідно усунути, підбирається обладнання. Варіанти обладнання включають котли, теплові насоси, конвектори, радіатори, фанкойли і т.д.
- Проєктування системи та проведення гідравлічного розрахунку. Цей пункт включає визначення розташування приладів (радіаторів, фанкойлів, конвекторів тощо), розрахунок довжини та діаметра трубопроводів, встановлення терморегуляторів та інших компонентів системи.
- Підготовка документації та реалізація проєкту опалення.
Варіанти опалення для приміщень магазину
Опалення для магазину може бути різних варіантів:
- водяне;
- повітряне;
- електричне;
- інфрачервоне.
Водяне опалення
Опалення водяного типу є найефективнішим способом обігріву. Дана система може бути реалізована двома способами: за допомогою теплої підлоги або з підключенням обігрівальних приладів. Для цього необхідно встановити джерело тепла: це може бути газовий котел, електрокотел, котел твердопаливний.
Однак говорячи про експлуатаційні витрати для комерційних підприємств, які є найважливішим фактором при виборі джерела тепла, то раціональніше придбати тепловий насос. При реалізації системи на базі теплового насоса можна встановити систему теплої підлоги з додатковими приладами: фанкойлами, радіаторами, внутрішньопідлоговими конвекторами. Фанкойли є найкращим варіантом при спільній роботі з тепловим насосом, оскільки пристрої здатні швидко згенерувати не лише тепло, а й холод.
Вибір типу теплового насоса (повітря-вода або геотермального) залежить від розрахунку тепло-/холодонавантажень у приміщенні. При необхідності отримати більшу потужність, ніж може надати один тепловий насос, можна встановлювати пристрої каскадом. Наприклад, на сайті Дбай є теплові насоси від компанії Stiebel Eltron, які можна поєднувати між собою для роботи однієї системи опалення.
Плюси водяного опалення:
- Високий рівень комфорту.
- Низькі експлуатаційні витрати.
- Поступовий розподіл тепла. Водяне опалення використовує радіатори, теплу підлогу або конвектори для передачі тепла в приміщення. Цей принцип забезпечує рівномірне розподілення тепла по всьому приміщенню.
- Висока ефективність. Обігрів тепловим насосом є енергоефективним та дозволяє економити на витратах на опалення.
- Можливість комбінованого використання. Системи водяного опалення можуть бути використані для опалення приміщень, а також для підготовки гарячої води.
Мінуси:
Високі початкові витрати, але, розглядаючи тривалий період часу (що важливіше для комерції), можна сказати, що ця система окупиться досить швидко.
Повітряне опалення
Повітряне опалення є найпоширенішим рішенням для реалізації опалювальної системи в магазині. Джерелом тепла є чиллер-фанкойл (зовнішній блок), який здатний подавати гарячу/холодну воду в систему, залежно від температури, яку необхідно дотримуватись у приміщенні. Найчастіше внутрішніми блоками є касетні фанкойли, які здатні поступово подавати по всій площі приміщення тепле або холодне повітря. Важливо розуміти, що чиллер - це більше холодильне обладнання, ніж опалювальне, і в плані тепла він поступається тепловому насосу. Крім цього, чиллери найчастіше мають меншу граничну температуру, до -15℃, тоді як ТН може гріти і при -20...-25℃. Вибір чилерів частіше зумовлений більшою необхідністю холоду, що є актуальним для великих вітражних ТЦ.
Переваги повітряного опалення:
- Швидке нагрівання. Повітряні системи опалення можуть швидко прогрівати приміщення, оскільки нагріте повітря швидко поширюється.
- Гнучкість. Повітряні системи опалення можуть бути гнучкішими в плані керування температурою в різних зонах приміщення.
- Використовуючи касетні фанкойли, ви отримаєте рівномірний розподіл тепла чи холоду.
Недоліки:
- Об'ємні втрати. Повітряні системи менш ефективні щодо збереження тепла, ніж водяні системи. Повітря може легко піти через щілини, нещільності та неізольовані стіни, що призводить до втрати енергії та підвищених витрат на опалення.
- Залежність від електроенергії. Більшість повітряних систем опалення потребують електроенергії для роботи. Це означає, що при збоях електропостачання система може перестати функціонувати, і це може призвести до втрати опалення в холодний час.
- Тепле повітря завжди піднімається нагору, відповідно, ближче до підлоги магазину ви можете отримати холодну зону. Щоб цьому запобігти, необхідно правильно вибрати розподільники повітря, які зможуть з певною швидкістю подавати в зону повітря з необхідними параметрами.
Електричне опалення
Електричне опалення передбачає використання масляного радіатора чи калорифера. Перевагою системи опалення є низькі початкові інвестиції. Однак пристрої організовують цілеспрямований потік тепла, тому якщо їх чимось перекрити, тепло по приміщенню поширюватися не буде. Ця система підходить тільки для невеликих приміщень, оскільки обсяг тепла, що подається в зал,є доволі маленьким.
Інфрачервоне опалення
Під пристроями інфрачервоного типу мають на увазі пристрої спрямованої дії, такі як UFO або керамічні панелі. Ця система не є доцільним рішенням, оскільки тепло буде направлено в один бік, пристрій працює точково. Також у разі наявності перешкод перед приладом тепло просто не буде поширюватися.
Яку систему опалення краще обрати для магазину
Якщо розглядати площу приміщення 200-600 м2, то найкращим варіантом економічного обігріву магазина є водяне опалення з використанням альтернативного джерела тепла, покликаного мінімізувати експлуатаційні витрати. Така система повністю реалізує повітряний тепловий насос, оскільки пристрій здатний працювати на опалення/охолодження, а також нагрівання води для гарячого водопостачання.
Говорячи про супермаркети з великою площею або з плануванням, що передбачає наявність стелажних конструкцій, найкращим варіантом можна назвати реалізацію повітряного опалення з касетними фанкойлами, завдяки яким вийде охолоджувати або опалювати необхідні зони. У цьому випадку використання водяного опалення буде неефективним, оскільки необхідні параметри буде легше зробити повітрям.
Рішення для опалення магазинів від компанії Dbuy
Ми маємо досвід проєктування систем опалення в магазині, які можуть забезпечити високий рівень комфорту для споживачів. Ми віддаємо перевагу водяній системі опалення на базі теплового насоса.
Якість обладнання гарантує безперебійне функціонування та довговічність системи, тому компанія Дбай рекомендує:
- теплові насоси італійського бренду Olimpia Splendid;
- обладнання німецького виробника Stiebel Eltron.
Як у першому, так і в другому випадку теплові насоси забезпечують функції опалення, гарячого водопостачання та охолодження. Однак пристрої від Stiebel Eltron підходять для магазинів, в яких може передбачатися подальша реконструкція, оскільки система розрахована не тільки на низькотемпературне, але і високотемпературне навантаження. Це обумовлено тим, що система опалення з обладнанням від Stiebel Eltron може працювати як до температури +55℃, так і до +65…+75℃, залежно від обраної моделі.
За допомогою теплового насоса від Olimpia Splendid можна закрити теплову та холодильну потужність для магазину, площею 200-250 м2 (Модель 16 кВт). А теплові насоси Stiebel Eltron легко каскадувати, тим самим збільшивши опалювальну площу до 1000 і більше квадратних метрів.